Internetannoncering stjæler ikke fra tv

MediaWatch

Direktør for Ad Pepper Media Martin Schradieck tror ikke, internettet direkte overtager tv's rolle som det største reklamemedie. "Medierne er forskellige. TV er envejskommunikation, mens internettet er dialog. Derfor ser man tit, at internettet binder en kampagne sammen. Men internettet vil ofte være et supplement til tv," siger Schradieck til Berlingske Business og henviser til, at det er svært at få så hurtig og bred en dækning, som tv kan tilbyde. Derimod kan internettet give langt bedre respons end tv, hvorfor virksomhederne typisk kombinerer de to forskellige medier, når de gennemfører en reklame, påpeger Martin Schradieck. "Når man planlægger internet-kampagner, venter man typisk en uge eller 14 dage, efter at kampagnen har kørt på tv, radio eller outdoor. For der er signifikant bedre respons på bannere, efter man har set reklamerne på tv, radio eller outdoor," forklarer han. Ifølge Martin Schradieck flyder medierne sammen i fremtiden, men de danske virksomheder skal alligevel have en online-strategi for at vinde kampen om forbrugernes opmærksomhed, mener han. "Dem, der overlever på markedet, er dem, der kan omstille sig til forbrugernes eller kundernes stigende behov nye måder at kommunikere via internettet. Der findes stadig store virksomheder, der endnu ikke har lavet en strategi for online kommunikation til eksisterende kunder," siger han.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også