Kanal 5 glæder sig over ugeshare

MediaWatch

Kanal 5 blev den tredje mest sete kommercielle kanal i uge 36 med en share på 8,2 procent, der dog næppe skyldtes premiereprogrammer. Dermed blev tv-kanalen kun overgået af TV 2 og TV3, når det gælder seere fra den brede målgruppe af personer fra 15-50 år. Det er især det nye adventure-program "Peking Express", der skal have æren for den gode uge på Kanal 5, oplyser Kanal 5. "Vores flotte resultater i sidste uge er blot med til at bekræfte os i Kanal 5´s store potentiale. Det er dejligt at konstatere, at den store indsats, alle på stationen har ydet siden relanceringen for tre år siden, nu for alvor begynder at bære frugt," siger kanalchef Thomas Mygind, der også er vært på "Peking Express". Fredag kom det imidlertid frem, at Kanal 5s nye reality-serie kan få god brug for programmets promotionalliance med eb.dk, der kan bidrage med 1,2 mio. brugere, for premieren på tv-serien leverede ikke et imponerende seertal. Premieren på "Peking Express" fik 64.000 seere torsdag aften. Det rakte til en share på 13,4 procent, målt i 15-44 år i eget univers.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også