DR2-chef der kan underholde og udfordre

MediaWatch

DR er på jagt efter en ny chef der kan produktudvikle DR2, efter lederteamet besluttede at forlade kanalen. DR minder i jobopslaget om, at DR2 er Danmarks stærkeste mediebrand, der sender engagerende og udfordrende tv. Kanalen henvender sig til danskere, som er nysgerrige på livets mange nuancer og har lyst til både at blive underholdt og udfordret. DR skriver, at DR2-chefens primære ansvar er at sørge for, at DR2 udfylder sin rolle i DRs samlede programstrategi og nå de fastlagte mål inden for de økonomiske rammer. Det skal først og fremmest ske ved løbende at udvikle DR2s brand, sendeflade og programmer. DR2-chefen refererer til DRs mediedirektør Lars Grarup og arbejder tæt sammen med de øvrige kanal- og genre-chefer om at udarbejde DRs samlede programstrategi og om at lykkes med de tværmedielle satsninger, som DR2 indgår i. Der vil derfor blive lagt vægt på ansøgernes evner til at sikre samarbejde og koordinering på tværs af DR Medier, ikke mindst imellem DRs to primære tv-kanaler, DR1 og DR2. Jobbet kræver blandt andet, at man har stor indsigt i det nationale og internationale tv-medie og dets udbud og udvikling, erfaring med tv-produktion og redaktionsarbejde, forståelse og respekt for seernes forskellige behov og engagement, iderigdom og evne til at nyudvikle tv-formater og indhold. Der er ansøgningsfrist næste mandag den 17. september.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også