Bureauer: Ekstra Bladet mister karisma

MediaWatch

Hans Engells afgang som chefredaktør er et stort tab for Ekstra Bladet, vurderer flere mediabureauer. Ekstra Bladet vil bl.a. miste karisma og gennemslagskraft, påpeger de. "Hans Engell har været en god mand og stærk for avisen, og jeg ser hans afgang som et klart tab for Ekstra Bladet," siger Henrik Abraham, adm. direktør for mediebureauet Carat til Børsen. Samme melding kommer fra trading director for OMD, Claes Braagaard. "Hans Engell er en pokkers karismatisk person, som har fået masser af taletid i tv. Poul Madsen har på ingen måde samme karisma og PR-værdi," siger han. Mediebureauerne er dog enige om, at Hans Engell trods oplagsnedgang efterlader en stærk avis. De påpeger, at avisen har en klar position på markedet og et stærkt brand i modsætning til mange andre aviser.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også