Sommeren koster gratisaviserne læsere

MediaWatch

De tunge regnskyer har ikke kun plaget de solhungrende ferierende danskere. Også gratisaviserne har haft en trist sommer. Både Metroxpress, Urban, 24timer og Nyhedsavisen har mistet læsere hen over sommeren. I forhold til juni var der i august 200.000 færre læsere til de fire aviser. Det viser nye tal fra TNS-Gallup ifølge Jyllands-Posten. De husstandsomdelte 24timer og Nyhedsavisen har dog klaret sig mindre dårligt end de trafikomdelte aviser Metroxpress og Urban. I august var 24timer for første gang den mest læste gratisavis med 472.000 læsere, mens den islandskejede Nyhedsavisen havde 401.000 læsere. For 24timer var der tale om en nedgang på 10 procent i forhold til juni, mens Nyhedsavisen mistede seks procent af læserne i forhold til juni.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også