TV 2 sparede 100 mio. i sommer

MediaWatch

Skuffende reklameindtægter fik i sommer TV 2 til at spare 100 mio. kr. på driften. Besparelserne blev blandt andet gennemført ved at lade stillinger i f.eks. sporten henstå ubesatte og ved at lukke konsulent-konti. Besparelserne i sommer får dog ikke nogen betydning for de nedjusterede forventninger til TV 2s årsresultat. "Vi så det komme allerede i foråret, og når vi ikke nedjusterede dengang, var det fordi vi regnede med, at kunne spare os ud af en hel del af det," siger Anders Kronborg til Berlingske Tidende. Besparelserne i sommer dækkede derfor forårets nedgang, mens nedjusteringen skyldes, at det vigende reklamemarked fortsætter i efteråret. TV 2 meddelte fredag, at koncernen sandsynligvis ikke når det budgetterede overskud på 170-180 mio. kr., men i stedet lander med et overskud på omkring 100 mio. kr.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også