Carat: TV 2s budget var urealistisk

MediaWatch

TV 2s budget for første halvår var urealistisk, og tv-selskabet burde have nedjusteret tidligere, mener mediebureauet Carat. TV 2 fremlagde fredag et underskud på 65 mio. kr. før skat for første halvår 2007. Underskuddet skyldes især, at TV 2 skød langt over målet, hvad angik forventningerne til reklamemarkedet. Man havde forventet en stigning i omsætningen på tv-reklamer på 12 procent, men den blev kun på 6 procent. Tv-direktør for Carat, Mikael Ostenfeld, undrer sig over de høje forventninger i det budget, som den afgåede tv-chef Per Mikael Jensen og resten af direktionen lagde for et år siden. "Når man kender det her marked, er det svært at forstå, at man ikke kan få budgettet til at hænge sammen, når man stiger seks pct. og vinder markedsandele. Selvom budgettet er lagt for et år siden er det urealistisk at antage, at markedet ville fortsætte med at vokse 12 pct.," siger han til Børsen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også