Tysk fusion kan påvirke dansk mediemarked

MediaWatch

Fusionen mellem SBS TV og ProSibenSat1 kan på længere sigt give SBS TV en række fordele – også på det danske marked. Med fusionen af de to selskaber har de nu aktiviteter i 13 europæiske lande, og en årsomsætning på mere end 20 mia. kroner. Alene i år investeres mere end 12 mia. kroner i egenproduktioner. Det er fire gange så mange penge, som DR kan præstere. Det skriver Jyllands Posten. Det nye store selskab, ventes at kunne høste store fordele af samarbejdet i kraft af sin størrelse på det europæiske marked. Ud over synergieffekter ved egenproduktioner vil det nye selskab også stå stærkere, når der skal forhandles rettigheder hjem. SBS sidder i dag på omkring 11 procent af det danske tv-marked.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også