Tv-selskaber skal værne om sine fodboldrettigheder

MediaWatch

Per Mikael Jensen har ikke sluppet engagementet i tv og advarer alle tv-selskaber mod teleselskabernes appetit på indhold. Det går så hurtigt i mediebranchen, at hvis man ikke virkelig tager sig sammen, får virksomhederne i branchen problemer, lyder advarslen fra Per Mikael Jensen. Den afgående direktør sender en hilsen, der kunne være henvendt til MTG-ledelsen: Dem, som ikke er klar over, at de om tre år skal være på alle platforme, har travlt. "Det er dem, som ikke har opdaget, at en tv-klassiker - eksempelvis Desperate Housewives – i 2009 ikke har premiere på tv, men på mobiltelefon. Det er et eksempel på de udfordringer, vi står overfor," sagde Per Mikael Jensen i et interview på tv-festival. Per Mikael Jensen gør klart, at man ikke ukritisk skal entrere i nye medier. "Man skal tage sig i agt og følge grundigt med i den udvikling, som er i gang. Det er bl.a. derfor, TV 2 har ansat en række forretningsudviklere." Når Per Mikael Jensen skal udpege TV 2 og de andre tv-selskabers mest lurende konkurrent, retter han blikket mod bl.a. teleselskaberne. De vil gå efter noget af det indhold, som tv-stationerne gerne vil vise. Man vil også opleve hård konkurrence, når der skal bydes på fodboldrettigheder, hvor også SBS og Canal Digital, teleselskaber og internetaktører vil være med. Den vigtigste enkeltstående trussel eller mulighed for TV 2 er dog ikke telefoner, men strukturen for det digitale sendenet, mener Per Mikael Jensen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også