Online annoncemarked boomer
Internettets annoncemarked i Danmark bliver større og større. Reklamefolk siger, at de er overraskede over den store vækst. "Jeg havde ikke forventet, at onlineannoncering ville have de høje vækstrater i år, som det er tilfældet, og der er ganske imponerende," siger direktør i Mediebureauet Carat til Berlingske Tidende. Mediebureauer kan melde om en vækst på online-annonceområdet på 50-60 procent i det første halvdel af 2007. En af de nye ting er, at mediebureauer bliver taget med på råd på markedet. Sådan har det ikke været tidligere, fortæller Thomas Bertelsen, direktør hos mediebureauet OMD og Mediacoms direktør Ulrik Thagesen. "Tidligere var vi vant til, at den slags blev klaret mellem annoncerøren og kunden. I dag er vi mere med inde over," siger de to direktører samstemmende. Internetannoncering er i dag den tredjemest brugte form for annoncering efter tv og avisannoncer. Hermed sidder internettet i førersædet i forhold til både udendørs billboardreklamer og biografreklamer.