Værdien af online-annoncer snart størst
Om få år er værdien af onlineannoncer større end papiravisernes annonceomsætning, vurderer kapitalfonden Veronis Suhler Stevenson (VVS). I Sverige og Storbritannien kan online-annoncering overhale papirannoncering allerede i år - og i USA vil det ske i 2011, skriver epn.dk på baggrund af analyser og en database med nøgletal fra 15.000 medie-virksomheder globalt, som mediekapitalfonden VVS har adgang til. Kapitalfonden med en porteføjle i mediebranchen til en værdi af 65 mia. kr. forudsiger, at online-annonceringen i USA i 2011 vil have en værdi på 334 mia. kr. i forhold til papirannoncernes værdi på 323 mia. kr. om fire år, skriver Financial Times. Samtidig vil den årlige onlineannoncering i USA være oppe på 21 procent. I 2011 vil reklamer og annoncer på amerikansk tv dog fortsat være dominerende med en værdi på 463 mia. kr.