Værdien af online-annoncer snart størst

MediaWatch

Om få år er værdien af onlineannoncer større end papiravisernes annonceomsætning, vurderer kapitalfonden Veronis Suhler Stevenson (VVS). I Sverige og Storbritannien kan online-annoncering overhale papirannoncering allerede i år - og i USA vil det ske i 2011, skriver epn.dk på baggrund af analyser og en database med nøgletal fra 15.000 medie-virksomheder globalt, som mediekapitalfonden VVS har adgang til. Kapitalfonden med en porteføjle i mediebranchen til en værdi af 65 mia. kr. forudsiger, at online-annonceringen i USA i 2011 vil have en værdi på 334 mia. kr. i forhold til papirannoncernes værdi på 323 mia. kr. om fire år, skriver Financial Times. Samtidig vil den årlige onlineannoncering i USA være oppe på 21 procent. I 2011 vil reklamer og annoncer på amerikansk tv dog fortsat være dominerende med en værdi på 463 mia. kr.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også