Opbakning til Kronborg fra Boserup

MediaWatch

Niels Boserup er umiddelbart positiv overfor Anders Kronborg som TV 2-direktør, men andre emner skal afsøges. TV 2-bestyrelsen udnævnte den 1. august Anders Kronborg som konstitueret som adm. direktør, fordi Per Mikael Jensen blev om bedt at rejse øjeblikkeligt. Kronborg har siden nyheden om Per Mikael Jensens exit stået højt på de mange lister over gode emner til jobbet. Anders Kronborg gjorde også klart, at hvis bestyrelsen i den forestående rekrutteringsproces søger en person med hans kvalifikationer, så siger han ja tak til opgaven. Hvis han da bliver spurgt. Bestyrelsesformanden Niels Boserup siger i Jyllands-Posten, at Kronborg har de egenskaber, der skal til, og Kronborgs tilkendegivelse af sin interesse for jobbet ikke er et minus. Tværtimod. Ambitioner er et plus, siger Boserup. Professor Anders Drejer ved Handelshøjskolen i Århus mener dog, at Anders Kronborg har begået en fejl ved at melde ud på en måde. Hvis han ikke får jobbet, vil han reelt være dømt ude, siger professoren. Af den nye chef eller medarbejderne, fordi han vil miste autoritet, da han åbenbart ikke var god nok. Niels Boserup afviser, at det skulle blive et problem. Anders Kronborg selv oplyser, at han fortrækker at melde ud om sine intentioner, og at han ikke ved, hvad der sker, hvis han ikke får jobbet. Foreløbig ligger der en periode frem til nytår som konstitueret TV 2-direktør, hvor der skal fuld fokus på det svigtende tv-reklamemarked, der slet ikke vokser, som TV 2-koncernen ellers har budgettet med. Der skal næppe lanceres de helt store projekter, men de projekter, som Per Mikael og direktionen satte i søen, kræver pasning og pleje. Det gælder især TV 2 Radio, der først og fremmest skal have flere lyttere. Direktionen mangler også at sikre de planlagte indtægter til TV 2 Sport A/S via en distributionsaftale med TDC Kabel TV.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også