Per Mikael accepterer fristilling

MediaWatch

Den tidligere TV 2-direktør Per Mikael Jensen accepterer sin fritstilling, men mener ikke, at han har et habilitetsproblem. "Jeg accepterer selvfølgelig bestyrelsens beslutning og har det fint med det hele," siger Per Mikael Jensen til MediaWatch. Han mener dog, at hele sagen er blæst ud af proportioner og kalder dækningen af hans afgang for "hysterisk". "Havde jeg været direktør på en møbelfabrik eller i et forsikringsselskab havde dækningen ikke været lige så intensiv. Medierne viser igen, at vi synes, vi er noget særligt og meget mere interessant end resten af erhvervslivet," siger Per Mikael Jensen. Han kan dog sagtens se, at spørgsmålet om hans habilitet i forbindelse med jobskiftet til Metro International er relevant. Derfor accepterer han også bestyrelsens beslutning om at fritstille ham. Dog mener han ikke, at han har et habilitetsproblem. Selvom Metro International og MTG, der er bejler til at købe TV 2, er en del af samme koncern, så er de stadig to selvstændige børsnoterede selskaber, som ikke har meget med hinanden at gøre i dagligdagen, lyder Per Mikaels argumentation. "Sidst, jeg arbejdede for Metro, kunne der gå halve år mellem, jeg havde møder med folk fra MTG," siger den tidligere TV 2-direktør, der nu skal fungere som rådgiver for tv-kanalen frem til sin fratrædelse med udgangen af oktober. Hvordan rollen som rådgiver helt præcist bliver, er dog endnu ikke aftalt på plads med bestyrelsen. "Det skal vi lige aftale nærmere, jeg har kun haft lejlighed til at tale kort med formanden," siger Per Mikael Jensen og henviser til bestyrelsesformand Niels Boserup. Han skal dog mødes med den øvrige ledelse på tirsdag for at lave overdragelsesforretninger og "snakke om ting og sager". Ellers regner Per Mikael Jensen ikke med at komme meget på TV 2 mere. Fremover kommer hans arbejde til at foregå hjemmefra, mens hans nye arbejdsgiver først kan regne med hans arbejdskraft fra 1. november.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også