TV 2: Primetime succeser kan optimeres

MediaWatch

Midt i chokket over direktørens afgang glæder man sig over erfaringer med optimering af rettigheder, der skal udnyttes i andre sammenhænge. Trods manglende dansk profil i resten af Tour de France, og risikoen for vigende interesse, står TV 2's dækning som et godt eksempel på maksimal udnyttelse af rettigheder, der driver begivenheden og de forskellige medieplatforme, den lever på. De store sportsbegivenheder som EM 2008 og OL 2008 er events, hvor TV 2 vil arbejde videre efter samme formular. "Men vi satser også på at kunne gøre det samme med andre TV 2-programmer, for det er stadig i høj grad hovedkanalens store fyrtårne i programfladen, der er vores udgangspunkt," siger souschef Carsten Folke Møller, TV 2 Interaktive, til MediaWatch; dog uden at give eksempler. TV 2 har gjort sig sine erfaringer med Tour de France gennem årene, og det er disse erfaringer, man nu får det fulde udbytte af. "At få tingene til at fungere på tværs af platforme kræver en stor indsats og et stort internt fokus på, at hver platform arbejder ud fra sine egne forudsætninger, så vi f.eks. på nettet laver et produkt målrettet til netbrugernes behov og ønsker. Eller at vi på Sputnik kan give brugerne adgang til at se hele løbet uanset, hvilken tv-kanal det bliver sendt på, og uanset om der f.eks. bliver sendt nyheder på hovedkanalen," forklarer Carsten Folke Møller. Læs også: http://mediawatch.dk/article/?aid=222083

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også