Rasmussen løfter TV 2 til rekorder

MediaWatch

Kyllingen fra Tølløse, alias cykelrytteren Michael Rasmussen, trækker seere og læsere til TV 2s forskellige platforme. Interessen for Tour de France er steget over en bred kam, oplyser TV 2. På stationens hjemmeside tour.tv2.dk er trafikken steget med 57 pct. i forhold til samme tidspunkt sidste år, mens tirsdagens etape til Briancon, hvor Michael Rasmussen for første gang forsvarede sin gule trøje, blev den største dag nogensinde på sitet. Også betalings tv-kanalen på nettet TV 2 Sputnik oplever en "Rasmussen-feber". Salget af abonnementer er steget med 84 pct. i forhold til hele sidste års Tour, mens levende billeder fra cykelløbet på mobilen har oplevet en vækst på 198 pct. Derudover har TV 2s transmissioner af etaperne i gennemsnit haft 354.000 seere, hvilket er klart højere end i 2006. "Vi har hele tiden vurderet, at Tour de France-interessen fortsat er markant til stede blandt danskerne, og når væksten er så stor, skyldes det både Michael Rasmussen, CSCs gode start på Touren og vejret. Samtidig viser de tilkendegivelser, vi får fra seerne, at der generelt er stor tilfredshed med kommentatorparret Dennis Ritter og Rolf Sørensen," siger TV 2s Tour de France-redaktør, John Jäger.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også