Annoncevækst hos internetmedier

MediaWatch

Internetmediernes annonceomsætning vokser fortsat i rekordfart. 1. kvartal 2007 viser høje vækstrater, der tyder på endnu et rekordår. Kvartalsopgørelsen over annoceomsætningen på de danske internetmedier viser en omsætning på 163 millioner kroner - alene på bannerannoncer. Bag kvartalsopgørelsen står Foreningen af Danske InternetMedier (FDIM) "Året lægger ud i fin stil med store vækstrater for internetmedierne. Med den start ser det ud til, at vi kan forvente et år med fortsat stor vækst i annonceomsætningen på nettet. Mit bud er, at vi ender omkring 30 procent, når året er gjort op" siger Christian Peytz, formand for FDIM. Den største vækst bidrager bannerannoncerne med. Bannerannonceområdet er vokset med 56 procent i forhold til 1. kvartal 2006 og med 29 procent i forhold til 4. kvartal.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også