Sundhedsportal får styr på økonomien

MediaWatch

Den kendte sundhedsportal Netdoktor.dk kan for andet år i træk præsentere overskud og en stærk vækst i omsætningen. Efter en række år med røde tal på bundlinjen er økonomien blevet bedre i Netdoktor Media A/S, der står bag Netdoktor.dk, Netdoktor 50 plus og Netdoktor Babyklub, og til sammen har de tre medier givet en bruttofortjeneste på 4,1 mio. kr. og et overskud på 260.000 kr. efter skat. "Vi har formået at øge vores omsætning med 75 procent i andet regnskabsår samtidig med, at vi fastholder den flotte trafikstigning på næsten 30 procent. Erfaringerne fra de vilde år omkring dotcom-crashet kommer os til gode nu, hvor vi præcis ved, hvad der skal til, når vi udvikler vores medier," siger administrerende direktør i Netdoktor Media, Rikke Esbjerg, i en pressemeddelelse. Hun fortæller, at selskabet i løbet af dette regnskabsår har relanceret Babyklubben med nyt design og funktionalitet, hvilket har givet pote med det samme i form af mere trafik og stigende omsætning. "Så vi er rigtig godt tilfredse og oplever da også en overvældende interesse for det vi laver, både fra brugerne på nettet og annoncørerne," siger Rikke Esbjerg. Den stigende interesse viser sig blandt andet ved øget annoncering fra offentlige og etablering af en række strategiske partnerskaber.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også