24timer dropper Bladkompagniet

MediaWatch

Fremover skal Bladkompagniet ikke længere stå for distributionen af gratisavisen 24timer, selvom leveringen foretages af de samme bude. Når avisen vender tilbage efter sommerferien, er der lavet aftaler med budene uden om Bladkompagniet og direkte med vognmændene, skriver Børsen. Således vil Det Berlingske Officin ikke længere tjene penge på distributionen af konkurrenten JP/Politikens gratisavis. Lars Bock-Poulsen, adm. dir. for Bladkompagniet, betegner de manglende indtægter som følge af den nye aftale som minimale. Desuden har Bladkompagniets bude ikke haft andre gratisaviser end 24timer at levere, siden Dato lukkede, hvilket gav ekstra omkostninger. Koncernlogistikdirektør Hans Peter Nissen fra JP/Politikens Hus afviser, at omlægningen sker, fordi man ikke vil generere ekstra indtægter til konkurrenten.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også