DR måler sig nu på samlet mediedækning

MediaWatch

DRs nye måde at måle sig på viser, at 92 procent af danskerne eller 4,1 million dagligt bruger DR på radio, tv eller internet. Ser man over en uge, så er 99 procent af danskerne over 15 år i kontakt med DR på den ene eller anden måde. Det viser DRs årsrapport og public service-redegørelse for 2006, som netop er blevet offentliggjort. Årsrapporten viser desuden, at mængden af egenproducerede sendetimer er steget hvert år i perioden 2002 til 2006. Sidste år producerede DR 48.000 nye førstegangssendetimer til tv og radio, derudover blev der sendt 163.000 sendetimer til digitale DAB- og netkanaler. På den økonomiske front viser årsrapporten, at DR havde indtægter på 3.483,4 millioner kroner og udgifter for 3.644,5 millioner kroner. Det negative årsresultat på 161,1 millioner kroner skyldes hovedsageligt, at DR har indledt afskrivninger af DR Byen og nyt teknologisk udstyr end tidligere planlagt.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår