Annonceomsætning steg i 2006

MediaWatch

Annonceomsætningen for de traditionelle medier steg i 2006 med 16,5 pct., viser den årlige Reklameforbrugerundersøgelse. Det er Dansk Oplagskontrol, der har offentliggjort undersøgelsen, som viser, at annoncørerne endnu ikke har trukket sig væk fra de traditionelle massemedier, som visse forudsigelser ellers har peget på, skriver Markedsføring. Annonceomsætningen steg i 2006 med 16,5 pct., mens anden reklame/andre kommercielle aktiviteter kun steg med 0,2 pct. Her er det bl.a. direct mail og tryksager som trækker ned med fald på henholdsvis 8,7 pct. og 20 pct. Dagblade trækker op med 11,3 pct., magasiner med 11 pct. og tv med 9,6 pct. Det er dog internettet, som høster den største vækst på hele 141,8 pct.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også