Tv mister tiltrækning blandt helt unge

MediaWatch

De 12-20 åriges interesse for broadcast-tv er vigende, mens sites som YouTube og MySpace tiltrækker tidsforbrug. Det skriver gratisavisen 24timer. Siden 2000 er de unges tv-forbrug faldet med næsten 20 procent. Samtidig er internetforbruget steget, så de nu bruger mere tid på nettet end på tv. Det er 109 minutter dagligt på nettet vs. 95 minutter dagligt på tv. Det viser en undersøgelse, som mediebureauet PHD har lavet. "Internettet forbinder mennesker, mens tv'et er envejskommunikation. Det er for mig den banale forklaring på udviklingen," siger Christian Schwarz Lausten, videnschef i Innovation Lab, der forsker i nye medier.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også