TDC har succes med tv-nyheder på mobiler

MediaWatch

TDC har fået skabt en fast gruppe seere til kanalens udbud af streaming-tv på mobiltelefonerne. Det viser en analyse af tilbudets brugere. TDCs brugere af tv på mobiltelefoner benytter i gennemsnit tilbudet lidt mere end et par gange dagligt, i gennemsnit i næsten ti minutter i løbet af et døgn. Det viser en ny undersøgelse, som koncernen har gennemført blandt sine brugeres vaner de sidste seks måneder. Undersøgelsen viser, at TDCs kanaler har især haft succes i forbindelse med breaking news, som for eksempel under urolighederne efter politiets rydning af Ungdomshuset og Bjarne Riis’ doping-tilståelse. Her er det daglige forbrug steget med henholdsvis 400 og 200 procent, oplyser selskabet i en pressemeddelse. "Vi har fået bekræftet, at tv på mobilen har sin naturlige plads i mediebilledet, og at tv på mobilen især egner sig til nyheder, der opstår, når man ikke kan se traditionelt tv. Mobilen har du altid på dig, så derfor kan du også vælge at se nyheder, eller hvad du ellers har lyst til, når du vil, og hvor du vil," siger vicedirektør i TDC Mobil, Anders B. Christjansen. Han fortæller, at TDC efter det første halve år med tv-streaming til mobiltelefoner er tilfredse med markedet. Han understreger dog, at satsningen stadig er i en startfase, hvor man er ved at lære, hvordan man bedst gør tingene. Adgangen til TDC Mobil TV sker via mobilportalen Fly, og er kun et tilbud til TDCs egne kunder. Tilbudet koster på dagsbasis 29 kroner, på ugebasis 49 kroner og på månedsbasis 75 kroner.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også