Berlingske tager nettet ind i varmen

MediaWatch

Lisbeth Knudsen har fået Berlingske Tidende til at tage internettet ind i varmen. I fremtiden skal alle levere til nettet. Den nyudnævnte chefredaktør for Danmarks ældste avis kalder selv strategien for et jordskælv, og betegner strategien som langt mere omfattende end blot at skabe en udvidet online-redaktion. Kernen i planen er, at alle journalister skal dække deres fagområde til både avisen og internettet, og i løbet af en dag løbende skal levere nye versioner af historien til nettet. Det skriver Børsen. "Den totale integration er mere interessant end en udvidet online-redaktion," siger Lisbeth Knudsen til avisen. Hun understreger, at internetavisens betydning fremover opprioriteres. Fremover bliver internettet det første publiceringsled, mens avisen til gengæld skal rumme uddybning, overblik og oplevelser for læseren, fortæller Lisbeth Knudsen. Hun har blandt andet ladet sig inspirere til strategiskiftet af New York Times, der oplever meget stor succes med sin online-udgave. Lisbeth Knudsen er i øjeblikket i gang med en rundtur på avisens redaktioner, hvor hun informerer om den nye strategi.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også