Danmark nummer tre på internetannoncering

MediaWatch

Danmark er blandt de største lande, når man ser på omsætningen for internetannoncering pr. internetbruger i 2006. Undersøgelsen viser, at Danmark overgår alle de store central- og sydeuropæiske lande som Tyskland og Frankrig, og at Danmark kun overgås af to lande nemlig Storbritannien og USA. Det er første gang, der er udarbejdet en sammenlignelig opgørelse af internetannonceomsætningen i Europa. Undersøgelse er udarbejdet af IAB Europe og viser, at der i Danmark blev omsat for 427 kr. pr. internetbruger sidste år. "Vi har hele tiden været klar over, at vi var med helt fremme, og med denne IAB-undersøgelse kan vi nu dokumentere det. Danmark er et af de mest udviklede lande i verden når det gælder internetannoncering," siger Christian Peytz, formand for FDIM. IAB's undersøgelse bygger på indberetninger fra 14 lande. I undersøgelsen indgår Sverige og Norge ikke, da de to lande ikke er med i IAB.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også