Enighed om nyt Tv-direktiv

MediaWatch

EU's ministerråd nåede torsdag aften til enighed om nye regler for tv-reklamer i medlemslandene. Reglerne kaldes "TV uden grænser", og er sammenfattet i et direktiv, der nu skal godkendes af EU-parlamentet. Direktivet udvider tv-stationernes muligheder for at bringe reklamer i deres udsendelser og tillader brugen af produkt-placement. Samtidig begrænser direktivet mulighederne for at reklamere i og omkring børne- og nyhedsudsendelser. Det skriver Børsen. Reglerne i direktivet er minimumsregler, sådan så Danmark og andre EU-lande stadig kan bevare stramme nationale regler på området.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også