Berlingske-chef skal finde 1 mill. brugere til TV2

MediaWatch

Gregers Wedell-Wedellsborg bliver ny direktør for TV 2s online tilstedeværelse, og kravet er eksplosiv vækst i år. Gregers Wedell-Wedellsborg er 34 år og kommer fra en stilling som direktør og redaktør for Berlingske Tidende Nye Medier. Samtidig forlader Lars Emtekær sin stilling som souschef i afdelingen. Han udgjorde det digitale ledelsesteam med Rune Bech, der forlod TV2 for nylig. Gregers Wedell-Wedellsborg har været i Berlingske-koncernen siden 2002, først som strategichef i koncernen og senere som adm. dir. for Berlingske Nyhedsmagasin. Han er uddannet cand. scient. pol. fra Københavns Universitet og Master in Public Administration fra Harvard University. Han glæder sig til at prøve kræfter med de udfordringer, som han vil møde hos TV 2: "TV 2 står allerede stærkt på det digitale mediemarked, og alligevel står mulighederne for at tage nye kvantespring i kø. Jeg glæder mig meget til at lancere en masse spændende, nye digitale medier sammen med holdet på TV 2|Interaktiv og resten af TV 2," siger Gregers Wedell-Wedellsborg. TV 2 har en ambition om at fordoble sit besøgstal på nettet og dermed vokse fra at være den 6. største til at være den største danske portal på internettet. Det kræver knap én million nye ugentlige brugere.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også