Per Mikael indrømmer fejl med TV 2 Radio

MediaWatch

TV 2s adm. direktør Per Mikael Jensen indrømmer, at han er overrasket over, at TV 2 Radio ikke har de lyttere, som man havde regnet med. "TV 2 og dermed jeg selv har fejlet," siger han til MediaWatch. Erkendelsen har ført til, at direktøren har fået nedsat en gruppe bestående af programdirektør Palle Strøm og radiodirektør Jens Rohde, der skal se på, hvad der skal laves om, for at opnå det antal lyttere, som stationen havde kalkuleret med. "Vi har ikke lyttere nok, og det skal blive bedre," lyder det fra Per Mikael Jensen, der dog ikke vil give radiostationen dødsstødet de første par år, selv om TV 2 Radio ikke lever op til målet om at opnå en markedsandel på 15 pct. inden årets udgang. Per Mikael Jensen vil dog ikke uddybe på hvilke områder, han selv og TV 2 Radio har fejlet eller hvilke ændringer, der kan komme på tale. De seneste tal viser, at TV 2 Radio i marts holder en share på 3,7 procent af al lytning og en nettodækning på 592.000. Det er langt fra et gennembrud, idet TV 2 Radio i sin premieremåned lagde ud med en share på 3,5 procent og en nettodækning på 629.000. Til sammenligning debuterede forgængeren Sky Radio med en share på 4,75 procent med et non-stop musik format. Efterfølgende steg denne share lidt, og Sky Radio lå i hele sin levetid på mellem 5 og 7 procent af den samlede radiolytning i Danmark.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også