TV 2 vinder frem på kommercielt marked

MediaWatch

TV 2’s tv-stationer vinder frem over for de øvrige kommercielle kanaler blandt alle målgrupper. Det er især moderkanalen, der tiltrækker seere. Det viser Gallups TV-meter måling ifølge Børsen. TV 2 har især tiltrukket seere fra SBS, hvor Kanal 4 har tabt mange seere, efter kanalen blev flyttet fra jordbaseret sendenet til satellit. Også MTG har vundet seere fra SBS. Målingen viser, at TV 2 News nu er større end TV 2 Film – men nyhedskanalen ses mest, når der dækkes store nyheder, som for eksempel gadekampene i forbindelse med rydningen af Ungdomshuset. Også TV 2 Charlie klarer sig godt. Kanalen for de ældre seere sidder nu på 2,4 procent af hele det samlede kommercielle tv-marked.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også