Vent med at konkludere om tab af share på DR1

MediaWatch

Markedet og kommentatorer fortolker på et eventuelt seertab til DR1 som følge af besparelser på sport og underholdning. TV 2s direktør Per Mikael Jensen er på linje med den vurdering, som Lasse Jensen gav på MediaWatch for et par dage siden. DRs besparelser fører næppe til et stort seertab, og det får næppe effekt på TV 2s share. Per Mikael Jensen regner ikke med en seergevinst på besparelserne, siger han til Børsen. I samme avis vurderede to mediabureauer, at DR1 kunne løbe ind i et betydeligt tab. I samme sekund DR1 eventuelt frigør nogle seere, må det forventes, at de bevæger sig over til alle andre kanaler. Men ikke nødvendig alle til TV 2. Per Mikael Jensen henviser – som Lasse Jensen – til, at markedet ikke ved, hvad DR vil erstatte sport og lørdagsunderholdning med. Lørdag aften kan det meget vel være mainstream spillefilm med store seertal. Mediedirektør Lars Grarup har tilkendegivet overfor MediaWatch, at DR1 formentlig må aflevere lidt, målt på share og dækning. "Vi står ikke stærkere efter det her," sagde også Kenneth Plummer på pressemødet tirsdag. I kølvandet på den seneste udvikling vil DR fremover måle sin tilstedeværelse i samfundet baseret på en dækning fra alle DR medier, således at målet er, at en høj procentdel af befolkningen har brugt et eller andet DR tilbud i løbet af én uge. Brug af tv er ikke finere eller mere værdifuldt end brug af DR online.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også