Dato kostede Berlingske over 100 mio.

MediaWatch

Gratisavisen Dato blev et dyrt eventyr for Det Berlingske Officin. Men det var nødvendigt, vurderer koncernchef. Otte måneders udgivelser blev det til for Dato. Pris: Et treciftret millionbeløb. Nærmere kan koncernchef for Det Berlingske Officin, Lasse Bolander, ikke komme beløbet, da selskabets ejer, Mecom, er børsnoteret. Men han vil gerne bekræfte, at det drejer sig om et trecifret millionbeløb, og han mener, at Dato var en nødvendig satsning fra Det Berlingske Officins side. Lasse Bolander siger til Berlingske Tidende, at de så det som en trussel mod morgenavismarkedet - herunder Berlingske Tidende - da Nyhedsavisen kom på markedet, og at de dengang mente, at det bedste forsvar ville være et angreb. Koncernchefen er nu blevet klogere, og han vurderer, at der slet ikke er et marked for de husstandsomdelte gratisaviser.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også