TV 2 Radio justerer programformatet

MediaWatch

De første lidt skuffende lyttertal fører helt naturligt til justeringer af TV 2 Radios format, lover TV 2 direktør. Når TV 2 Radios første lyttertal viser, at radioens share ligger under det niveau, som Sky Radio havde i sin første måned, er det ikke tilfredsstillende, alt taget i betragtning. Det er Per Mikael Jensen enig i. Han siger til MediaWatch: "Det er ikke dårligt, men det er heller ikke imponerende," siger han og betror til MediaWatch, at han ikke trak champagnen frem fra skabet, da tallene landede på hans bord for én uge siden. Han minder dog samtidig om, at det er tal for den første måned, og billedet kan se anderledes ud allerede med marts-tallene. "Det siger næsten sig selv, at radioen er i fuld gang med at justere på formatet. På TV 2 er vi ikke bange for at justere, hvis tingene ikke fungerer godt nok," lyder budskabet. Per Mikael havde gerne set et bedre afsæt for radioen, men: "Vi nyder generelt en vis medvind, og måske gør det ikke noget, at TV 2 af og til oplever lidt modgang. Det er muligvis sundt," siger han med et smil. Direktøren vil ikke ud med detaljer, men han oplyser, at der kommer justeringer af programformatet – også udover den bebudede oprustning til sommer med værtsparret Hjortshøj og Andrea, der muligvis får en positiv effekt på efterårets tal. Per Mikael Jensen nikker til, at TV 2 Radios stærkeste kort, Kongen af Danmark-showet, formentlig kunne have gjort gavn i morgenfladen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også