Berlingske vil udnytte redaktionel stofdrift

MediaWatch

Alle Berlingske-medier skal fremover kunne udnytte hinandens historier, mens de enkelte aviser fortsat skal profilere sig med solohistorier. Til Berlingske-mediet Business.dk siger koncernchef Lasse Bolander, at det er vigtigt for ham at understrege, at der ikke kun er tale om et spareprojekt. "Det er også et offensivt projekt for at udnytte vores styrker bedst muligt. Vi er vel en af de største journalistiske arbejdspladser i Danmark, og det skal udnyttes," siger han. Solohistorier og unikke historier skal de enkelte medier selvfølgelig fortsat laves, siger han. Men den almindelige nyhedsformidling kan udnyttes i højere grad, end den bliver nu, lyder det. Han afviser, at Berlingske laver et nyhedsbureau. Men der skal etableres et "virtuelt nyhedsbureau" på tværs af koncernen. For eksempel burde journalisterne på Århus Stiftstidende være de bedst kvalificerede angående en sag i Århus, hvor det ville være naturligt, at de så laver historien til hele koncernen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også