TV 2 Radio giver kun små ændringer i radiomarkedet

MediaWatch

TV 2 Radios første lyttertal, der offentliggøres i dag, kaster ikke chokbølger gennem radiomarkedet. TV 2 Radio debuterer med en 5,3 procent share, målt i februar i radioens udvalgte målgruppe, de 21-50 årige. En share i den størrelsesorden skaber ikke de store dønninger på markedet, men det værd at bemærke, at det tilsyneladende er DR, der afgiver lytterne. I forhold til fjerde kvartal 2006 har kommerciel radio vundet 5,6 sharepoint, således at kommerciel radio stiger til 41,7 procent, stadig målt i 21-50 år. P3 afleverer 6,9 sharepoint i februar, og Radio100 FM taber 1,5 point. P4 er uberørt af TV 2 Radios entré, hvilket næppe overrasker, når styrkeforholdet opgøres i 21-50 år. SBS Radio taber samlet 1,4 point. Set med de kommercielle briller er TV 2 Radio en meget lille aktør. Radioens kommercielle share er på 12,7 procent og skal ses i forhold til, at Radio 100 FM leverer en 26,1 share. Der er en 3,5 procent share til Radio100soft, 5,2 procent til Voice og 4,2 procent til Radio2. TV2 Radio har en målsætning om at nå en share på 15 procent og en kommerciel share på 35 procent i 21-50 år, når kalenderen siger fjerde kvartal 2007.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også