Koldstart for TV 2 Radio

MediaWatch

Det ligner et uhyggeligt sejt træk for TV 2 Radio, der lidt overraskende kommer svagere fra start end forgængeren Sky Radio. TV 2 Radios første lyttertal, der offentliggøres i dag, viser, at radioen i februar måned leverede en share på 5,3 procent, målt i radioens valgte målgruppe, de 21-50 årige. Radioen kan mobilisere en kommerciel share på 12,7 procent. Den totale ugentlige nettodækning er på 629.000 over 12 år. TV 2 Radio vælger at kommunikere alle nøgletal til pressen i en yngre målgruppe, end radiomarkedet ellers plejer. Sammenligner man med forgængerens første lyttertal i samme målgruppe, fremgår det, at Sky Radio i sin første hele sendemåned, december 2003, havde en share på 6,2 procent og en kommerciel share på 14,6 procent, målt i 20-49 år, som var målgruppen, der kunne vælges på det tidspunkt. Den totale nettodækning var 940.000 (12+). På det tidspunkt bestod programfladen på Sky Radio af blød popmusik og nyheder. Da Sky Radio indførte værter i programfladen i 2005, tiltrak radioen, da det gik bedst i april, en share på 10,5 procent og en kommerciel share på 23,5 procent – også målt i 21-50 år. TV2 Radio har som mål at nå en share på 15 procent og en kommerciel share på 35 procent i 21-50 år i fjerde kvartal 2007.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også