Det ligner et uhyggeligt sejt træk for TV 2 Radio, der lidt overraskende kommer svagere fra start end forgængeren Sky Radio. TV 2 Radios første lyttertal, der offentliggøres i dag, viser, at radioen i februar måned leverede en share på 5,3 procent, målt i radioens valgte målgruppe, de 21-50 årige. Radioen kan mobilisere en kommerciel share på 12,7 procent. Den totale ugentlige nettodækning er på 629.000 over 12 år. TV 2 Radio vælger at kommunikere alle nøgletal til pressen i en yngre målgruppe, end radiomarkedet ellers plejer. Sammenligner man med forgængerens første lyttertal i samme målgruppe, fremgår det, at Sky Radio i sin første hele sendemåned, december 2003, havde en share på 6,2 procent og en kommerciel share på 14,6 procent, målt i 20-49 år, som var målgruppen, der kunne vælges på det tidspunkt. Den totale nettodækning var 940.000 (12+). På det tidspunkt bestod programfladen på Sky Radio af blød popmusik og nyheder. Da Sky Radio indførte værter i programfladen i 2005, tiltrak radioen, da det gik bedst i april, en share på 10,5 procent og en kommerciel share på 23,5 procent – også målt i 21-50 år. TV2 Radio har som mål at nå en share på 15 procent og en kommerciel share på 35 procent i 21-50 år i fjerde kvartal 2007.