Danmarks Radio har næsten fordoblet antallet af seere i de tidlige morgentimer, efter at kanalen droppede sine morgennyheder. DR1 udskiftede ved årsskiftet morgenens nyhedsflade med børnetv – og den beslutning har været god for kanalen. Det meddeler Ritzau ifølge Berlingske. Mange børnefamilier vælger nemlig nu kanalen frem for andre tilbud, og det har fået seertallet til at stige til mellem 50.000 og 70.000 danskere. DR sender blandt andet Kaj og Andrea, Peter Pedal og Alfons Åberg i morgenfladen.
Del artikel
Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.
Sommerbarometer. Lars Høj, chef og ejer af Dokumentarkompagniet, mener ikke, at historier om tech-koncerners ”totalødelæggende forretningsmodeller” kan få nok opmærksomhed.
Topchef i den norske mediekoncern er ikke glad for bundle-tilgangen. En platformstilgang, der imiterer konkurrenterne i Silicon Valley, er nøglen til mediers overlevelse i en digital æra, mener han.
I sommerferieugerne udkommer MediaWatch med ét dagligt nyhedsbrev. Sitet vil som vanligt blive opdateret løbende med stort og småt fra medie- og forlagsbranchen.
Annoncører i Orchestras fællesindkøb får snart et nyt værktøj, der skal give bedre overblik, hvordan værdien af forskellige former for annoncering er fordelt.
”Det står ganske enkelt ikke mål med vores ambitioner for public service,” siger DR-chef om public service-institutionens manglende mulighed for at redigere i kommentarsporet.
Hun har varetaget koncernens eksterne pressearbejde og arbejdet med intern kommunikation. Efter sommerferien skifter hun til en stilling hos musical-producent.