TV 2 Charlie arbejder sig op

MediaWatch

TV 2 Charlies seerandel ligger i 1. kvartal 2007 på 2,86 procent - cirka 200 procent højere end to år tidligere. En sådan vækst har ingen dansk kanal tidligere præsteret, skriver TV 2 Medienyt. TV 2 Charlie er især vokset siden begyndelsen af 2006, hvor kanalen ændrede profil og fik sloganet "god gedigen underholdning". Fremgangen i 2007 kan tilskrives høj sening af danske egenproduktioner som Spørg Charlie, Talkshowet Meyerheim og Top Charlie, krimiserier som Inspector Lynley og Beck samt britisk drama som f.eks. Små og store synder. "TV 2 Charlie har hele tiden været rettet mod en ældre målgruppe, men i første omgang lå kanalens programprofil for tæt på DR2, hvis seere ikke prioriterer tv særligt højt og generelt ikke er indstillet på at skulle betale for ekstra tv-udsendelser. Med begrebet 'od gedigen underholdning' satte vi ord på behovet hos den gruppe af lidt ældre danskere, som elsker at se tv, og som er indstillet på at betale for ekstra tv-tilbud," siger produktionschef Esben Halding, TV 2 Networks A/S, selskabet bag TV 2 Zulu, TV 2 Charlie og TV 2 FILM. TV 2 Charlie oplever også øget velvilje i antenneforeningerne, hvor TV 2 Charlie udfylder et hul i markedet, som ingen andre nichekanaler interesserer sig for. TV 2 Charlies seerandel - 3 år+ 1. kvartal Share 2005 0,97 pct. 2006 1,70 pct. 2007 2,86 pct. TV 2 Charlies seerandel - 50 år+ 1. kvartal Share 2005 1,41 pct. 2006 2,52 pct. 2007 4,52 pct.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også