Svær start for SBS Net

MediaWatch

SBS Net har kun opnået halvdelen af den bebudede seerandel. Årsagen er problemer med distributionen i Århus og Aalborg, mener SBS-direktør. Det har været en vanskelig start for den nye tv-kanal på det gamle, lokale sendenet. SBS Net har indtil videre kun opnået halvdelen af den bebudede seerandel på tre procent, og mediabureauerne er langtfra imponerede, skriver Børsen. "Vi er godt tilfredse med udviklingen. Når vi ikke har levet op til de tre procent, skyldes det problemer med distributionen i Århus og Aalborg. Vi er ikke ude i det omfang, vi forventede," siger Henrik Ravn, direktør for SBS TV. SBS Net overtog 1. januar Kanal 4's plads på det lokale sendenet og skal ifølge SBS nå ud til 75 procent af de danske husstande. Men indtil videre er det kun lykkedes at nå ud til 50 procent af de danske husstande. Kanalen henvender sig til målgruppen 21 - 50 år og mest til de kvindelige seere. Indtil videre har markedsføringen været begrænset. "Vi har ikke villet markedsføre os før distributionen er på plads. Kanalens store liv begynder først næste år," siger Henrik Ravn. Man har først og fremmest haft fokus på Kanal 4's overgang fra det jordbaserede sendenet. Kanalen distribueres nu via satellit fra England, forklarer Henrik Ravn.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også