Bedre logistik hos Nyhedsavisen

MediaWatch

Forbrugerrådet har registreret, hvor gode gratisaviser er til at respektere et "nej tak", og det afslører stor forskel på aviserne. Mange husstande får fortsat uønskede gratisaviser, og Forbrugerrådet ønsker lovgivning på området. Gratisaviserne kan ikke håndtere at springe leveringen af aviser over til de husstande, der har frameldt sig avisen, konstaterer Forbrugerrådet, der har skrevet til trafikminister Flemming Hansen (K). Flemming Hansen har givet gratisaviserne frist til 1. april for at løse problemerne omkring distributionen. Siden januar har forbrugerne kunnet skrive til forbrugerrådet om deres erfaringer. Og billedet har ikke ændret sig meget over månederne, siger rådets formand, Camilla Hersom. Ifølge http://www.forbrugerraadet.dk, hvor avisernes evne til at håndtere problemet registreres, oplever Nyhedsavisen dog færre problemer og klager end kollegerne. Direktør Morten Nissen Nielsen har denne forklaring til MediaWatch: "Tallene har to årsager. For det første er det meget simpelt at afmelde Nyhedsavisen, og vores afmeldingssystem virker. For det andet er læserne mere tilfredse med Nyhedsavisen end de øvrige gratisaviser og det giver naturligvis mindre lyst til at klage". 24timers direktør Torsten Rasmussen erkender, at der er flere klager vedrørende Dato og 24timer. "En væsentlig del af problemerne med 24timer skyldes, at folk bruger klistermærker og derfor ikke har anvendt systemet korrekt. Man skal bruge afmeldavisen.dk for at afmelde 24timer, mens mange pga. Forbrugerrådets pr-offensiv for klistermærket har troet, at dette var måden at afmelde på," siger han til MediaWatch. Derudover peger han på, at 24timer er langt den største avis med flest omdelte eksemplarer. "Når dette er sagt, beklager vi naturligvis, at der forsat er enkelte, der oplever gentagne problemer. Klageantallet er dog samlet meget beskedent i forhold til vores oplags størrelse," siger 24Timers direktør.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også