TV 2 undersøger nyhedsbureau-marked

MediaWatch

TV 2 fortsætter med at søge nye initiativer og sætter nu skub i planerne om et bredt nyhedsbureau, der skal konkurrere med Ritzau. Ideen blev nævnt allerede ved adm. direktør Per Mikael Jensens tiltrædelse i maj 2006, men har hidtil ikke haft høj prioritet. Han siger til Jyllands-Posten, at TV 2 bør kunne klare sig godt med et nyhedsbureau, fordi man har en solid medarbejderstab og desuden følger nyhedsstrømmen tæt døgnet rundt. TV 2 planlægger at undersøge markedet grundigt, før man starter et bureau op. Desuden vil man være sikret kunder til at starte med. Per Mikael Jensen har tidligere givet udtryk for, at det er realistisk at tro, at minimum ét af de store bladhuse kunne være interesseret i at finde en ny nyhedsudbyder.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også