Aviskrigen udvider annoncemarkedet

MediaWatch

Aviskrigen har gjort, at der i første kvartal 2007 er brugt 127 millioner kroner mere på avisannoncering end året før. Flere aviser får annoncørerne til at indrykke annoncer flere steder. Det gør, at der bruges flere penge på annoncer. Avisernes indtægter fra annoncering er steget fra 777 millioner kroner i første kvartal 2006 til 904 millioner kroner i 2007. Det viser en opgørelse, som TNS Gallup har lavet for Børsen. De fleste aviser kan mærke en intensiveret konkurrence på annoncemarkedet, men de fleste har alligevel haft en tilfredsstillende indtægt. De største nedgange i annonceindtægten finder man hos Jydske Vestkysten og søndagsudgaverne af Århus Stiftstidende og Berlingske Tidende. Også Erhvervsbladet er hårdt ramt af annoncenedgang. Jyllands-Posten og Politiken er de dagblade, der har oplevet størst fremgang blandt hverdagsaviserne, mens søndagsaviserne hos Nordjyske Stiftstidende og Fyens Stiftstidende har haft størst fremgang i weekenden.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også