Mediebureau advarer mod Second Life

Danske medier og virksomheder skal vide, hvad de vil, før de kaster sig over internettets seneste modedille.
MediaWatch

Det er meget, meget let at komme til at bruge en masse penge på Second Life – og det er svært at se, hvordan investeringen kan betale sig hjem igen.

Mediebureauet MediaCom advarer kraftigt imod at hoppe hovedkulds ud i en etablering i Second Life blot for at være med på bølgen. De peger på, at succes i Second Life kræver, at der bruges mange kræfter på at opdatere virksomhedens butik og univers på nettet.

Torben Klitfelt, der er interactive manager hos MediaCom, siger til Berlingske Business, at situationen minder om internettet for 12 år siden, hvor alle ville være med, men hvor ingen rigtigt vidste hvorfor. Han understreger, at der kun er omkring 40.000 registrerede danskere i systemet i alt, mens for eksempel Arto på en almindelig formiddag har omkring 10.000 brugere online.

Torben Klitfelt mener, at brugerne af Second Life ikke er særlig aktive. Mandag var der på flere tidspunkter kun omkring 17.000 brugere online på verdensplan.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også