TV 2 vil ikke acceptere nedgang i seertal

MediaWatch

TV 2s nye tv-kanaler må ikke føre til, at hovedkanalen mister seere. Dokumentarudsendelser, sport og underholdning skal styrke stationen. TV 2s administrerende direktør hos TV 2, Per Mikael Jensen, kritiserer, at mediehuset i flere år har accepteret en nedgang i antallet af seere på hovedkanalen TV 2. Han siger til Business.dk, at udviklingen nu skal vendes, og at den kommercielle share skal hæves fra 52,6 procent i 2006 til 53 procent i år. Den er ellers faldet med omkring en halv procent om året de sidste tre-fire år. Per Mikael Jensen vil samtidig have øget TV 2 Danmarks omsætning med omkring 25 procent om året i de næste tre-fire år. Målene gælder for alle TV 2s aktiviteter, der ikke er public service. I 2005 lå overskudsgraden for hele koncernen - også public serviceaktiviteterne - på syv procent.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også