Mini-analyse: TV 2 Radio er godt i gang

MediaWatch

Mediabureauet Mindshare har gennemført egne lytteranalyser, efter TV 2 Radio gik i luften den 1. februar. Den viser, at TV 2 Radio lagde ud med en dækning i målgruppen 15-59 år på 10 procent i første uge. Ugen efter steg det tal til 22 procent, og i uge syv krøb den op på 24 procent. Det går den rigtige vej for TV 2, konkluderer bureauet. som også bemærker, at TV 2 Radio ligger under det niveau, som Sky Radio kunne præstere, efter forgængeren havde sendt længe. Sky Radio lukkede ned i november 2005 med en ugentlig dækning på 28 procent ifølge Mindshare. TV 2 Radio har ikke kommunikeret en målsætning om dækning, hverken på kort eller lang sigt, men Mindshare mener, at radioens nettodækning bør ligge på 35 procent i 15-59 år. "Vi har en målsætning om at nå en share på 15 procent i målgruppen 21-50 år i fjerde kvartal, og den målsætning forventer jeg, at vi når," siger Jens Rohde til MediaWatch. Han tager Mindshares analyse til efterretning, men påpeger usikkerheden i en analyse, hvor der kun er 600 internetsvar, der danner grundlag, og hvor præmisserne er anderledes end dem, Gallup bruger. P3 er de 15-59-åriges mest foretrukne kanal med 59 procent, mens Radio 100 FM har 31 procent. Sidstnævnte med en penetration på godt 40 procent. Mindshare påpeger, at skolernes vinterferie (uge 7) kan have haft indflydelse på resultaterne. Alle tal stammer ikke fra Gallup, men fra MindShares egen analyse "Holdninger til Reklame". Analysen er baseret på 200 online interview pr. uge. Se grafer her: http://www.mediamatters.dk/Artikler/0000F9D2

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også