Danske Spil indtager annoncemarkedet

MediaWatch

Danskerne bliver bombaderet med reklamer for Lotto, Odds, skrabespil osv. Indsatsen har givet Danske Spil titlen som den største annoncør. En opgørelse fra Gallup viser, at Danske Spil var den største annoncør i Danmark i 2006 med et markedsføringsbudget på intet mindre end 132 mio. kr. Især på tv-fronten har Danske Spil markeret sig for at lokke danskerne væk fra udenlandske spil og over til de danske. Informationschef i Danske Spil, Thomas Rørsig, siger til Business.dk, at de selvfølgelig vil bruge færrest muligt penge på markedsføring, men at de forsøger at holde den samlede mængde udenlandske spil nede. Han oplyser, at forbruget til annoncer ikke vil ændre sig i 2007, men at der nok vil blive satset mere på markedsføring over nettet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også