TV 2 Radio godt modtaget af annoncemarkedet

MediaWatch

Produktet er godt – og udnytter de styrker, som de får fra TV 2s TV og internet-medier godt. Nu skal lyttertallene bevise stationens værdi. Sådan lyder den positive modtagelse af den nye radiostation fra flere sider. Malene Birkebæk Hübertz fra mediebureauet Carat siger til Jyllands-Posten, at den tætte sammenkobling af radio, tv og internet adskiller radiostationen fra konkurrenterne. Hun mener, at en kombination af radio og tv medfører, at annoncørerne kunne ramme danskerne hele dagen – både til morgenmaden, på jobbet, i bilen og i tv om aftenen. For annoncørerne er det dog lyttertallene, der er afgørende for at annoncere på kanalen. Spar Nord har været med til at reklamere på kanalen fra starten. Her fortæller den reklameansvarlige, Michelle Mignon, at de køber sikkerhed for, hvor mange der lytter til reklamerne, og fortsat reklamering naturligvis kræver, at TV 2 kan holde hvad de lover. TV 2 Radio har som mål at nå 15 procent af den samlede radiolytning inden udgangen af året, og en andel på 35 procent af den kommercielle radiolytning. De første lyttertal forventes offentliggjort til april.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også