Afdød mr. News reklamerer for IT-styrelsen

MediaWatch

Den afdøde tv-mand kendt som mr. News, Steen Bostrup udnyttes kommercielt af IT- og Telestyrelsen, mener ekspert i markedsføring. Steen Bostrup kan i øjeblikket ses på en hjemmeside, der ejes af IT- og Telestyrelsen, hvor han reklamerer for den digitale signatur. Den kendte tv-mand døde i september i fjor og derfor virker reklamen som kommerciel udnyttelse af en afdød, siger økonomiprofessor ved Handelshøjskolen i København Flemming Hansen til Urban. Han mener, at styrelsen burde droppe kampagnen med Steen Bostrup. Men det vil IT- og Telestyrelsens vicedirektør Marie Munk ikke. Så længe familien accepterer brugen af det seks minutter og 40 sekunder lange video-klip, så vil styrelsen ikke ændre noget. Steen Bostrups datter har det fint med, at hendes far lever videre i cyberspace, så længe styrelsen har rettighederne til video-klippet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også