TV3 engagerer sig i in-store tv-salg

MediaWatch

TV3s salgsorganisation indtræder med øjeblikkelig virkning i annoncesalget af Bilkas tv-skærme til nationale tv-annoncører. TV3 og Clear Channel Danmark deler derved salgsarbejdet af det nye medie i Bilka varehusene. Det drejer sig om 14 varehuse med 181 skærme. Det er første gang, at TV3-salg træder ind i reklamesalg af medier, som koncernen ikke selv er engageret i. "Det ligger i naturlig forlængelse af det nuværende arbejdsområde, at vi overtager det nationale reklamesalg for Bilka, for tv er vort ekspertiseområde, også selv om det er tv-skærme, der ikke står i folks stue," siger Chief Operating Officer Christian Bechmann, TV3, til MediaWatch. TV3s salgsstab udvides ikke p.t., men alle sælgere får nu tv, sponsorater og butiks-tv med ud til kunderne. Online-salget ligger i MTG New Media. Fordelen ved butiks-tv som salgsmedie er de velkendte; at annoncører opnår tv-eksponering af deres produkter helt tæt på købssituationen, og effekten kan måles straks - ved kasseapparatet. Christian Bechmann erkender, at det er en meget lille aktivitet målt på omsætning, men han ser muligheder for produktudvikling af fænomenet butiks-tv. Tv og butikskampagner kan føre en række kreative tiltag med sig, der udspringer af kampagner på tv, og som forlænges ude i butikkerne eller måske specielt udviklede aktiviteter. Udover korte reklamer og kortere promotionsspots for TV3-kanalerne er det på sigt planen at tilføre egentlig programindhold til Bilka. "Kommercielt tv handler jo om indhold, der trækker seere til reklamerne, så hvorfor skulle en tv-underholdningskoncern som vores ikke også tilføre unikt redigeret tv-indhold til Bilkas tv-skærme, f.eks sport, nyheder som tekst, m.m," siger Christian Bechmann. Han håber, flere af de store kæder med in-store tv vil lade TV3 stå for programindhold og salg. Bechmann understreger, at det ikke er startsignalet til en ekspansion, hvor TV3 vil sælge mange forskellige medier. "Vi holder os til det, vi har forstand på - tv," siger han. OMD ser en fordel for annoncørerne i, at tv-stationerne så småt er begyndt at få øjnene op for mulighederne i in-store tv og de synergier der ligger i forlængelse af traditionel tv-annoncering. "Vi har formentlig et stort uudnyttet potentiale i in-store tv, men vi mangler den fornødne dokumentation til at kunne fastslå potentialet, og her vil tv-stationernes erfaringer og analyseapparater utvivlsomt komme annoncørerne og mediet til gavn. Samtidig vil tv-stationernes indtræden også kunne bidrage med en del professionalisme" siger Trading Director Claes Braagaard.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også