TV 2 Radio går efter tv-kunderne

MediaWatch

Netto er blandt de første store kunder hos TV 2 Radio. Kæden har tegnet et sponsorat på morgenfladen ”Morgensamling”. Blandt andre første kampagner kan nævnes Lufthansa og Honda. TV 2 Salg har som forventet i første omgang præsenteret radio for alle eksisterende kunder. Radioens salgsfunktion ligger indtil videre hos TV 2 Salg, der er på vej til at flytte fra Hellerup til Teglholmen. I nær fremtid opretter radioen eget salg, ledet af Jonas Nielsen, der kommer fra Radio100 FM. "Kundemønstret vil i starten være, som vi kender på tv, for det er dem, vi har de bedste relationer til," spår salgsdirektør Peter Olafsson. TV 2, overfor MediaWatch. Nettos bureau er Mediaedge:cia, hvor Broadcast Director Flemming Jensen oplyser, at forhåndsinteressen for TV 2 Radio har været ganske stor hos flere af bureauets kunder. TV 2 Radio udbyder i starten kun ca. halvdelen af sin reklametid på 12 minutter pr. klokketime. Med tre korte blokke pr. time, plus én helt kort op til nyhederne, men reklametiden kan sagtens udvides, når efterspørgslen kræver det, oplyser TV 2.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også