Tv-selskab skabte bombefrygt i USA

MediaWatch

Et tv-selskabs marketingskampagne har udløst bombefrygt i den amerikanske by Boston på USAs østkyst. Broer og store indfaldsveje blev lukket, mens hundredvis af politifolk blev sat i alarmberedskab. Det hele skyldtes en lille elektronisk-udseende tegneseriefigur, der var stillet op ved vejene for at gøre reklame for en ny animeret tegnefilm. Politiet misforstod den elektroniske batteri-drevne billboard som mulige bomber stillet op flere strategiske steder i byen. Det er tv-netværket Turner Broadcasting, der står bag reklamekampagnen, der onsdag udløste den største bombefrygt i Boston siden 11. september 2001.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også