Mere forretningsans til TV 2 Networks

MediaWatch

TV 2 Network søger nye chefer, der med forretningsmæssig indsigt og kreativt talent kan overtage Palle Strøm og Keld Reinickes opgaver. Palle Strøm og Keld Reinicke var indtil for nylig chefer for TV 2 Network, der står for TV 2 Zulu, TV 2 Charlie og TV 2 FILM samt udvikling af nye betalingskanaler. Nu er Palle Strøm blevet indholdsdirektør for hele koncernen og Keld Reinicke programchef for TV 2. Derfor søger TV 2 en administrerende direktør for TV 2 Networks A/S. Ifølge TV 2 er det missionen på Networks dels at videreudvikle kanalerne Zulu, Charlie og Film, dels at udvikle nye tv-kanaler i nutidens og fremtidens formater. Jobbet som administrerende direktør betyder en plads i TV 2s ledergruppe og i content ledelsen for hele TV 2. Den administrerende direktør refererer til programdirektør Palle Strøm. Jobbet kræver strategisk tænkning i forhold til markedet, stor forståelse af branding og brandbuilding. Personen får ca. 30 medarbejdere under sig. Jobbet kræver også talent og kendskab inden for flere dimensioner, lige fra kreativitet til management. Desuden skal direktøren besidde stor kreativitet og kunne sætte visioner og mål op, som andre skal kunne styre efter. TV 2 søger samtidig en kreativ chef for Networks. I de kommende år skal TV 2 Networks A/S udvikle kanalerne TV 2 Zulu, TV 2 Charlie og TV 2 FILM. Networks skal desuden udvikle og implementere de næste niche-kanaler i TV 2-familien. Derfor søges man kreativt fyrtårn, der ved alt om at lave godt tv og gode brands. Den kreative chef indgår i ledelsesteam med den administrerende direktør for TV 2 Networks og har reference til denne og til TV 2s programdirektør. Økonomidirektør Anders Kronborg uddyber overfor MediaWatch: "De to opslag er udtryk for, at Network-ledelsen har brug for noget mere forretningsindsigt uden at miste det kreative, som Keld og Palle bidrog med. Derfor er der opslået en administrerende direktør - som gerne må have en mere forretningsmæssig tilgang - sekunderet af en kreativ profil," siger han og gør opmærksom på, at de endelige ansættelser afhænger af de ansøgninger, der kommer ind.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også